Wij helpen u graag

085 11 24 319

Studie- huiswerkbegeleiding | Bijles | Training | Coaching

Uit een steekproef in de eerste twee leerjaren van het voortgezet onderwijs, zijn de opvattingen van leerlingen betreft hun leren (๐—น๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฐ๐—ผ๐—ป๐—ฐ๐—ฒ๐—ฝ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐˜€) in kaart gebracht (Robbers, Van Petegem, Donche & De Maeyer, 2009).

Op basis van 3 dimensies; ๐—บ๐—ผ๐˜๐—ถ๐˜ƒ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ, ๐˜€๐˜๐˜‚๐—ฟ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ฏ๐—ถ๐—ท ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—น๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฝ๐—ฟ๐—ผ๐—ฐ๐—ฒ๐˜€ ๐—ฒ๐—ป ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜๐—ฎ๐—น๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ถ๐—ป๐—ด, kunnen we 8 schalen onderscheiden die ieder een manier van denken over leren beschrijven. Dit is erg waardevol, omdat er samenhang bestaat tussen leerresultaten en leerconcepties.

Door deze concepties vroegtijdig te herkennen, kunnen negatieve leerconcepties en leerresultaten worden voorkomen. Bijvoorbeeld door uw kind voor te bereiden op de grote stap naar de middelbare school door middel van een brugklastraining. Hierin worden leeractiviteiten uitgelegd, die helpen bij een diepe verwerking en strategieรซn aangeleerd die bijdragen aan individuele sturing en ontwikkelingsoriรซntatie.

8 Schalen van leerconcepties

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *